logo-balance-zoom

מטרת פעילות זו היא לספק מענה ממוקד לכל מי שבחר להקים עסק קטן או בינוני ולעבוד כעצמאי, ובאופן טבעי נתקל בחבלי לידה ובמפגש הבלתי נמנע בין חלום למציאות.

 

תכנית Balance Zoom פותחה מתוך הבנה כי לא פעם היציאה הזו לעצמאות אינה מגובה בכלים חשובים ואף בסיסיים להבנת שגרת יומו של העצמאי, והיא מאפשרת לקבל אימונים עסקיים 360 מעלות בצמתים מרכזיים ובכל היבטי העסק: שיווק, מכירות, שירות לקוחות, קשר עם הלקוחות, התנהלות אישית, שיתופי פעולה ועוד.

 

הפעילות מיועדת לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, עצמאיים ולאלו החולמים לצאת לעצמאות במגוון תחומים: עורכי דין, פסיכולוגים, רו"ח, קוסמטיקאיות, סוחרים בעסקי המזון, בעלי חנויות, מנהלות אתרי אינטרנט ועוד.

קרא עוד
קרא עוד
קרא עוד

טיפים

יציאה לעצמאות וניהול עסק בריא מתחילים קודם כל בהבנת המציאות והדינאמיקה אותה חווה בעל עסק עצמאי. בלי קשר לגודל החלומות שלך, במידה ואתה הופך להיות עצמאי אתה הופך להיות ארגון שלם שאתה המנכ"ל שלו ובסיכוי די גבוה גם השיווק, המכירות, הרכש, המחסנאי, החשב ואיפשהו בסוף – הדליברי.
בדוק האם יש לך תשובות לשאלות הבאות :

 

  1. האם אתה מכיר את השלבים העיקריים מהרעיון ועד לניהול השוטף ?
  2. מהן המשימות עימן תצטרך להתמודד ואיזה מענה תכננת עבורן ?
  3. איך נראה יום עבודה של עצמאי ובמה הוא שונה מזה של שכיר ?
  4. אילו השפעות עלולות להיות על הזוגיות והמשפחה ?
  5. מיהם היועצים שלך והאם הם דוחפים או חסמים ?
  6. עד איפה תלך עם זה ? (תקציב/מחסור בהכנסות/אנרגיות/משפחה)
רוב היוצאים לעצמאות עושים זאת בעקבות שתי סיבות עיקריות – חלום ישן/חדש או אי נוחות במקום העבודה. במעמד החלטה זו כמעט בלתי אפשרי להבין את המשמעויות של יציאה לעצמאות וניהול עסק.
בדוק האם יש לך תשובות לשאלות הבאות :

 

  1. האם אתה קטר או נגרר – האם אתה יודע להוביל או כדאי לך לחפש שותף כזה ?
  2. איך אתה פועל בתנאים של אי ודאות כלכלית
  3. האם קל לך להמליץ על מישהו אחר אבל אתה מתקשה לשווק את עצמך ?
  4. האם אתה יכול לדמיין לקוחות נהנים מהמוצרים או השירותים שלך ?
  5. האם אתה נבוך מלדבר על המוצרים או השירותים שלך ?
  6. מהו היחס שלך לכסף, האם אתה חש אי נוחות כשנוגעים בנושא הזה ?
  7. מהם התכונות שלך עליהן אתה בונה ומאילו אתה חושש במהלך הזה ?
יציאה לעצמאות מתבררת מהר מאוד כאתגר עצום וכדאי מאוד להיות מוכן אליו באופן יסודי וכמה שיותר מוקדם. בין אם מדובר בעסק של עובדים רבים או עסק של אדם אחד דבר אחד ברור – חייבות להתקיים שגרות ניהול סדורות ומוקפדות החל מהיום הראשון.

בדוק האם יש לך תשובות לשאלות הבאות :

 

  1. מהו העסק שלך ?
  2. לשם מה הוא קיים ?
  3. מהם היעדים והמטרות של העסק ואיך אתה מתכוון להשיג אותם ?  
  4. האם אתה יודע כמה אתה רוצה שהעסק ירוויח ?
  5. האם גיבשת את חלוקת התפקידים והמשימות תוך הבנה אילו תשומות מצריכה כל אחת ?
  6. מהן הפעולות שמכניסות כסף ? מהן הפעולות שהינן חלק ממשפך המכירות ואינן מכניסות כסף ? מהן פעולות ה back-office שאין שום אפשרות לפסוח עליהן ?
מכירות הן ליבת כל עסק מסחרי בלי קשר לגודלו או אופיו. כישורים וניסיון ב"מחלקה" הזו יביאו להגברת ההצלחות שהינן קריטיות להמשך קיומו של העסק ושלך כעצמאי. הבשורה הטובה היא שעולם המכירות מלא בכישורים נרכשים.

בדוק האם יש לך תשובות לשאלות הבאות :

 

  1. האם אתה מכיר את משפך השיווק והמכירות ?
  2. האם אתה יודע לבנות רשת קשרים שתאפשר לך לייצר הזדמנויות עסקיות ?
  3. האם אתה יודע להפוך לקוח מתעניין ללקוח פעיל ?
  4. האם אתה מכיר את מודל המכירות הטבעי ?
  5. האם ברשותך מיפוי של סוגי ההתנגדויות השונים ואת הטכניקות לטיפול מיטבי בהם ?  
  6. האם אתה מכיר את סגנונות התקשורת השונים ?

פוסטים אחרונים

"הסדנאות נבנו בשיתוף המנהלים , הותאמו לצרכי הלקוחות והועברו בשיטות וכלים שזוכות לשבחים.
מעבר לרעיונות , לתכנים המועברים והמטרות להשגה, הצליח ארז לרדת ל"נבכי נשמתם" של אנשי המכירות, לעמוד על החולשות והחוזקות , לתת את הטיפים הנכונים ובצורה האובייקטיבית ביותר.
אוכלוסיות אלה עברו פעילויות הדרכה רבות וציינו זאת כיוצאת דופן ופרקטית."
רונית נוי , מחלקת הדרכה ופיתוח ארגוני, מגדל
"לאחרונה סיימנו בהצלחה את קורס פיתוח המנהלים. התגובות החיוביות שקיבלנו במהלך כל הקורס ובסיומו משקפות וממחישות את החוויה יוצאת הדופן שעברו המשתתפים הן בפן המקצועי והן בפן האישי.
בדרכך הייחודית ארז, הטבעת את חותמך, עוררת השראה וחוללת בחייהם המקצועיים והאישיים שינוי משמעותי. הצלחת להיכנס לתוככי נפשם של העובדים, להרגיש אותם, לגעת בהם ותוך כך להתאים את הכלים לצרכים האישיים של כל אחד ואחת מהם.
המשתתפים עברו תהליך מפרה והם יצאו מהקורס הזה עם ארגז כלים עשיר, מוטיבציה, רצון ויכולת להעביר את הידע שלהם הלאה, לבצע שיפורים בארגון ולקדמו. לא היינו יכולים לעבור את התהליך הזה בלעדיכם."
מלי ומיכל, משאבי אנוש, דן פנורמה, תל אביב