מיומנויות ניהול- לא רק מיומנויות מולדות אלא גם נרכשות

תכונות אופי או מיומנויות ניהוליות מהוות מוקד לוויכוח עתיק יומין. האם מדובר בעולם מושגים מולד או נרכש. הדעות היו חלוקות לאורך ההיסטוריה, החוקרים והפסיכולוגים היו חלוקים במשך שנים ואלפי מחקרים נכתבו בנושא.

היום, במאה ה-21, ניתן לומר כמעט בוודאות כי תכונות אופי הינם דבר יציב יחסית ואופיו של אדם לא משתנה בפתאומיות, אלא מתעצב לאורך שנים, או בעקבות אירועים חדים בחייו של האדם (תאונה, מוות פתאומי של קרוב, טראומה כזו או אחרת וכו'), בנוסף, בני אדם מושפעים מגורמים חיצוניים: סביבה חברתית, מיקום בתא המשפחתי (אח בכור או הילד הקטן), הורים, מסגרות חינוכיות, אופי השרות הצבאי ועוד. כשמדובר במיומנויות ניהוליות, אחת כמה וכמה, שאלו מיומנויות אשר ניתן, ראשית, ללמוד אותם, ושנית- לשפרם.

מיומנויות ניהוליות:

אנו נוהגים לחלק את המיומנויות הניהוליות לשני חלקים עיקריים:

א. מיומנויות מקצועיות הקשורות לתחום הרלוונטי שבו עוסקת החברה-נניח יבוא מוצרי חשמל, יצריך היכרות טכנית עם המכשירים, היכרות עם רשות המיסוי וכו'. המיומנויות באות לידי ביטוי ברמת הידע והיכולות המקצועיות של המנהל.

ב. מיומנויות ניהוליות התנהגותיות- היכולות של המנהל להתמודד עם מצבים חברתיים, אתגרים ניהוליים, תקשורת בין אישית וניהול יחסים של עובד מעביד (כפוף- מנהל).

תחום פיתוח מיומנויות ניהול ומנהיגות עוסק בעיקר במעגלי התוכן הבאים:

  • מוטיבציה ויכולת הנעת עובדים- היכולת של מנהלים לרתום עובדים לביצוע משימות, לעמידה במטרות ויעדי הארגון ומעל הכל להזדהות עם החזון של החברה.
  • קבלת החלטות- חוסר יכולת לקבל החלטות הינו מאפיין ברור של המנהל הכושל. קיימים מודלים רבים של קבלת החלטות שניתנים לאימוץ, לא מדובר במיומנות נולדת בהכרח.
  • ניהול משא ומתן- מול ספקים, מול עובדים, לפעמים גם של המנהל מול עצמו, ובחירת הדרך הנכונה לפעולה.
  • ניהול זמן- הביטוי ניהול זמן הינו ביטוי גנרי המתאר את היכולת שלנו כמנהלים לנהל את עצמנו- ניהול עצמי…
  • מנהל חייב להיות בעל יכולות בניהול אנשים. המשאב האנושי הינו המשאב החשוב ביותר של כל ארגון. גישות וטכניקות מקצועיות, טובות ככל שיהיו, לא "יחזיקו מים" ללא היכולת לתקשר היטב מול כלל עובדי החברה.

 

פיתוח מיומנויות ניהול- חברת 'באלאנס'

קורס פיתוח מיומנויות ניהול מיועד עבור קהל יעד של דרגי ניהול שונים:

  • פוטנציאל ניהולי- עובדים שמיועדים למשרת ניהול בארגון ועבורם הקורס מהווה הכנה לתהליך של "להיות מנהל". בדרך כלל זה יהיה חלק מתהליך של פיתוח עתודה ניהולית שאחראים עליו מחלקת משאבי אנוש והנהלת החברה.
  • פעמים רבים מבוצע תהליך של פיתוח מנהלים בתחילת תפקיד, או בהקשר עונתי (תחילת עונה, לפני עונות שנה רלוונטיות, השקת מוצר או שרות חדשים וכו').

קורסי הפיתוח מתרכזים ב-3 צירים עיקריים:

  1. יכולות ניהול כוח אדם ( הנעה, מוטיבציה, יכולת הובלה)
  2. עקומת למידה- אחריות מנהל ללמד מקצוע- אימוץ דרך ושיטה ללימוד נכון ותהליכי.
  3. חניכה מקצועית- המנהל כמומחה וכאושיית ידע.

במהלך הקורס נדגיש את תפקידו של המנהל לפי שיטת "המנהל כמאמן", כמו גם נציג מודל ניהולי בן 8 שלבים המהווה מודל גמיש וידידותי המתאים מאוד למנטליות הישראלית ולאופי החברות הגדולות בישראל.

 

מבנה הקורס

קורס מיומנויות ניהוליות מתרחש על פני 5-7 מפגשים ( 4 שעות כל מפגש) וכולל פרויקט גמר (כמו למשל פרויקט שיפור חוויית הלקוח, פרויקט החדרת מוצר חדש לחברה ועוד) הפרויקט תמיד יהיה רלוונטי ליומיום של הארגון וישרת מטרותיו ויעדיו.

מחפשים חברת ייעוץ מומחית בתחום המיומנויות הניהוליות? 

אנחנו ב – Balance Group מזמינים אתכם ליהנות ממגוון קורסים, סדנאות והרצאות ולקבל כלים לשיפור תהליכים בתוך הארגון, החל משלביו ההתחלתיים ועד לסגירת העסקה. לפרטים אודות הקורסים, ההרצאות והסדנאות שלנו, לחצו כאן ולקבלת מידע נוסף, צרו קשר ב – 052-6962222