הקולות שלכם שאני שומע, המבט בעיניים, המתח בגוף, העליות והמורדות הרגשיות, המון אנרגיה מושקעת. הטקסטים הקבועים טבועים בכם כל כך עמוק, לשאלה עבור מי אתם עובדים? רובכם עונים שאתם עובדים עבור הלקוחות אבל גם עבור היצרנים, בודדים מכם עונים שהם עובדים בשביל עצמם, בשביל המשפחה שלהם, בשביל ליהנות, להרוויח מעולה ולחיות בכיף.
מצד שני, כשלקוח נוטש אתכם- כמה אכזבה, תסכול, עלבון אישי ממש. הייתכן שהלקוחות עושים אצלכם ביטוח כי הם דואגים לעצמם פשוט?
ואולי הסיפור הזה של לעשות הכול בשביל הלקוחות והאמונה המושרשת של "הלקוח במרכז"
אינה רלוונטית? אולי היא אפילו סוג של אלטרואיזם מזויף?
האם אפשר ופוליטקלי קורקט להגיד:
אלו הם חיי, החלטתי לעסוק במקצוע שאני חושב שמעניין אותי, שיש בו אפשרות להרוויח מעולה ועל הדרך גם לחיות חיים מאוזנים ולעזור לאנשים לקבל החלטות חכמות לגבי העתיד הכלכלי והביטוחי שלהם.
אני מחפש להתפרנס בכמה שפחות מאמץ ולהניב כמה שיותר כסף, לעבוד מעט עד כמה שניתן על מנת לזכות בכמה של יותר זמן פנוי ליהנות מהחיים.
מרוב שאנחנו בפוקוס חד צדדי של נתינה, שירות, יעוץ ושימור, התרגלנו לשים את עצמנו, הסוכן.ת נותני השירות במקום האחרון.
ואתם? האם אתם במרכז או הלקוח במרכז? האם אתם זוכרים שאתם עושים את כל זה בקטע עסקי? זה לא החיים ה"אמיתיים" שלכם, זו קריירה, עבודה ומקור פרנסה.
הנה כמה סימנים המעידים על כך שאתם במערכת יחסים חד כיוונית עם קהל הלקוחות שלכם:
- הפגישות שלכם מתקיימות בזמן והמקום הנוח ללקוח שלכם. אתם אלה שמשקיעים זמן נהיגה, חניה ודלק על חשבונכם.
- אתם תמיד ערוכים בזמן לפגישות שקבעתם אך לצערכם חלק מהלקוחות מבטלים אפילו ברגע האחרון ודוחים אתכם.
- אתם מרגישים שבסדרי העדיפויות של הלקוח אתם ממוקמים נמוך.
- כשהלקוח צריך מכם משהו הוא עונה מיד, כשאתם צריכים ממנו משהו הוא לא ממש שש לענות.
- לקוחות נוטשים בלי להודיע וכשאתם יוצרים קשר אתם מבינים ש"מכרו" אתכם על הנחה של כמה שקלים בחודש.
- כשאתם יוצרים קשר עם הלקוח אתם מרגישים רגע לפני השיחה, שאתם בטח מפריעים לו עכשיו ושהוא מאוד עסוק ולפיכך מנסים להעביר מסר מהר מדי וטרם שהלקוח בשל מנטאלית לקלוט במוח שלו את הצעת הערך שלכם.
- לא נעים לכם ליצור מגע באופן יזום עם הלקוחות, מעדיפים להיות ריאקטיביים, כאלה שמגיבים יפה ובשירותיות.
- מדד ההכנסות החודשי שלכם מתאפיין בעליות ומורדות במהלך השנה כתוצאה מכך שהיו פחות פגישות ביומן, ההכנסות שלכם הן תוצאה של התנהלות ולא של ניהול.
- אתם מרגישים אי נוחות לבקש באסרטיביות לידים.
אם מצאתם את עצמכם עונים כן לחלק משמעותי מהסימנים שהזכרתי, כנראה שהגיע הזמן לשאול את עצמכם מספר שאלות מצפן, שאלות מצפן הן שאלות שאנחנו שואלים את עצמנו בתקופות של צמיחה, שינוי, רצון להתפתח או אפילו כי איננו שבעי רצון מהפער בין מצבנו כפי שאנחנו תופסים אותו בינינו לבין עצמינו ובין המציאות בפועל, רמת החיים, איכות החיים, אורח חיים, הכנסות, רווחים, ההנאה מהכסף ועוד.
למצטיינים מבינכם, זה הזמן לקחת דף ועט על מנת להפוך את המאמר הזה ממידע שאתם קוראים לידע אישי שניכסתם לעצמכם.
- מה הסיבה האמיתית בחיי שהובילה אותי לעסוק בתחום הביטוח?
- מי דמיינתי שאהיה כאשר אתפרנס מביטוח?
- כמה כסף אני רוצה לגלגל בחודש? כמה רווח מתוך המחזור?
- מדוע נקבתי בסכומים שנקבתי כשעניתי על שאלה 3? על סמך מה עשיתי את החישוב שהוביל אותי לסכומים האלה? האם הסכומים מתכתבים בקוהרנטיות עם ההכנסות הממוצעות שלי בשנה, שנתיים האחרונות? מתכתבים עם רמת ההוצאות שלי? מה מגמת ההכנסות בעסק שלי?
- האם אני מרגיש שמח בעבודה?
- מהן המחשבות שחולפות בראשי במוצ"ש כשאני חושב על תחילת שבוע?
- האם אני בוחר במסלול הטוב ביותר עבורי או שמא התגלגלתי לסוכנות ופשוט נשארתי שם כי התרגלתי?
- איפה אני רוצה להיות עוד 5 שנים?
- מהן המטרות שלי?
- מהם היעדים הכמותיים שאני מתכונן למדוד ולנתח במהלך השנה?
- איך אפשר להשיג את המטרות שלי?
- כמה שעות אני רוצה להיות חופשי לרווחתי בשבוע? כמה שעות זה מותיר לי לעבודה?
- מי 5 האנשים שאיתם אני מבלה את רוב זמני בעבודה? הם בצמיחה? דעיכה? שאפתנים? מרימים או מורידים אותי?
- מה סדרי העדיפויות בחיים שלי? האם אני שבע רצון מסדרי העדיפויות שלי הנוכחיים או שהגיע הזמן לשנות?
- מי האנשים שמעוררים בי השראה? מה אני יכול להעתיק מהם ללא מאמץ?
- כיצד אני מעשיר את עצמי בידע חדש? התפתחות אישית? מנטאלית?
קחו את זה ברצינות, השה שלכם תראה אחרת לגמרי אם תענו על השאלות בכנות ובצניעות.
מעגלים שמומלץ לכולכם להשתפר בהם השנה:
- מנטאלי– תעקבו אחרי אנשים שמעוררים בכם השראה ובעיקר כאלה שלא גדולים מהחיים אלא חושפים בפניכם את האמת הפשוטה, בלי סיפורי גבורה והלל אישיים.
- מכונת לידים– שימו לעצמכם מטרה לייצר 3 משפכי לידים, לדוגמא:
- לידים מרשתות חברתיות.
- לידים משת"פ עם משרדי רו"ח.
- לידים משת"פ עם סוכן במיקסום לקוחות הדדי.
- בריאותי– החליטו להתחיל את הבוקר עם שייק פירות/ירקות/מיקס.
- זוזו קצת יותר ממה שזזתם השנה, היו בתנועה.
- פחות לחם, פחות חלב פרה, פחות ג'אנקפוד ואכילה על המקלדת, מגיע לכם כבוד
- אנושי מינימאלי.
- כלכלי– די, מספיק להתגלגל, שימו יעד הכנסות חודשי, תרגמו אותו לכמות עסקאות ממוצעת, תרגמו את כמות העסקאות לכמות פגישות שיש לקיים על מנת להגיע לכמות הסגירות הנדרשת, תרגמו את כמות הפגישות הנדרשת לכמות שיחות תיאום ואת אלו תרגמו לכמות לידים נדרשת מלכתחילה. עכשיו התחילו לפעול.
- אישי– שימו ביומן, קבוע, חוג, אימון, זמן איכות עם האהובים, זמן חשיבה מול הנחל או הים, כל מה שיש לכם במציאות נהגה ונוצר קודם כל בראש שלכם, ככל שתשבו ותדמיינו יותר, כך יתורגם זמן החשיבה שלכם למעשים ותוצאות, תבדקו אותי.
- מיתוג אישי ובידול– קחו יעוץ, תלמדו ממומחים כיצד להתבדל, להוביל, לייצר בולטות בשפע התחרות המתעצמת ויפה שעה אחת קודם.
- לבזבז כסף– אחד הסודות הכמוסים של העשירים המתכתב עם חוק השפע מדבר על כך שחשוב שהכסף ישאר בתנועה, ממש כמו נהר, ברגע שהמים מפסיקים לזרום מתחיל הריקבון, גם בכסף, בזבזו, השכל ובתבונה, בזבזו, תקנו דברים שמגדילים אתכם ואת ההכנסות שלכם, תוכנה, קורס, הכשרה, מפגשי מוטיבציה, קהילה מקצועית וכדומה.
- חזקו את תחושת המשמעות בחיים שלכם– כל המחקרים ממגוון רחב של אסכולות מציינים את אותה מסקנה, האדם מחפש משמעות, האדם חווה את עצמו כמשמעותי כאשר הוא מסיע מרצונו לאחר ללא תמורה חומרית, התנדבו, החליטו לתמוך במישהו, סוכן צעיר, פנסיונר מהבניין, עמותה או כל מה שמסייע לאחר.
לאן שתחליטו ובמה שתאמינו, שם תהיו, היקום תמיד נותן את מה שאנחנו מבקשים, החליטו היטב לפני שתבקשו.
לעוד תכנים שמגדילים הכנסות, וובינרים ומוטיבציה, מצאו אותי בפייסבוק ב: קהילת באלאנס לסוכני ביטוח.