בעשורים האחרונים עם עליית רמת החיים, מהפכת התקשורת וחדירת האינטרנט לעולם המסחר, שיטות מכירה ישנות רבות אינן רלוונטיות וחברות המתעקשות לשמר אותן נוטות להיעלם מהשוק. בכדי לשרוד בשוק הדינאמי והתחרותי של ימינו יש צורך לאמץ שיטות מכירה חדשניות מתאימות, כפי שחברת balance group מציעה עם מגוון אימונים, הדרכות, קורסים סדנאות והרצאות.

דגשים למכירת מוצרים

התשובה לשאלה איך לשכנע אנשים לקנות מוצר מורכבת בימינו ממספר היבטים שיש ליישם בתהליך המכירה:

 

  • מומחה בתחומו- אף אחד לא אוהב שמנסים לדחוף לו מוצרים. לכן בתור התחלה איש מכירות נדרש להצטייר פחות ככזה אלא יותר כאיש מקצוע מומחה בתחומו. ממעמד זה הוא יכול להעניק ללקוח עצות בתחום, לספק לו מידע אודות המוצר ואודות הקיים בשוק, להסביר לו כיצד המוצר יכול לספק מענה לצרכיו, איך להפעילו, מהם רכיביו ותכונותיו, מיהו הגוף שעומד מאחוריו וכדומה.
  • חוויית קניה- כיום אין זה מספיק למכור מוצרים אלא יש ליצור עבור הלקוח חוויית קנייה חיובית, המבוססת על יצירת אינטראקציה עם הלקוח שבונה תחושות של אמון, כבוד והזדהות. חוויה זו משלבת את צרכי ורצונות הלקוח והיא מגדירה לו את המניע לקניית המוצר מחברה זו ולא מאחרת.
  • להכיר את הלקוח- אם בעבר מכירה התמקדה במוצר המוצע, כיום מכיוון שמדובר בחוויית קניה יש צורך לשתף את הלקוח ולהוציא ממנו כמה שיותר מידע רלוונטי. מידע זה מסופק על ידי תשאול הלקוח עם שאלות מעוררות, פתוחות וסגורות. המידע שמתקבל מתשאול זה מאפשר להבין את צרכי ורצונות הלקוח ולבחור בשיטת מכירה מתאימה.
  • הלקוח שולט- איש מכירות מיומן ומקצועי ידע לשלוט ולנהל את כל תהליך המכירה כרצונו. יחד עם זאת החוויה שהוא ייצור בקרב הלקוח תהיה הפוכה, עם תחושה שהמושכות בידיים שלו והוא זה שקובע ומחליט.
  • השקפת עולם חיובית- בכדי לשכנע אחרים בטוב שיש במוצר או שירות מסוים יש להאמין בכך, קודם כל על ידי אימוץ גישת חשיבה חיובית. חשוב להבין כי אף אחד לא ירצה לקנות מוצר או שירות מאדם שאינו מרוצה מחייו ותפקידו. מנגד, אדם החושב חיובי, השמח לפגוש אנשים אחרים, מרוצה מתפקידו והישגיו, יעביר חוויה זו אל הלקוח ויגרום לו להרגיש שקניית מוצר או שירות מוצעים יתרמו לשיפור חייו.

 

להדרכת אנשי מכירות

להדרכת אנשי מכירות, הרשמה וקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם באלאנס גרופ בטלפונים 052-6962222 ו-050-2229212.