אדם נולד, מרגע לרגע מגלה את העולם, דרך חמשת חושיו ואולי אף מעבר לחמישתם.

אדם נולד ובגיל כמה חודשים מתחיל תהליך החינוך, או שמא אילוף, או שמא תיכנות… את חלקכם האמירה האחרונה בדבר אילוף או תיכנות עלולה להתסיס ולהכעיס, חלקכם מבינים ומזדהים מיד.

ההורים שלנו מלמדים אותנו מה טוב ומה רע, מה מותר ומה אסור, רוב הדברים שנלמד אינם ייחודיים כי אם השלכה של תרבות מקומית, משפחתית, מסורת אשר עוברת אלינו מדור לדור עם ליטושים קלים פה ושם,  התרבות שנהוגה בשכונה בה גדלים, האם יש שקט בצהריים, האם מקללים ויש אלימות ברחוב, האם יש מסגרות חינוך ברמה גבוהה או נמוכה, הנוף האנושי, סדר ונקיון, לכלוך, רעש וזיהום סביבתי, אמונות שעוברות בעל פה מהורה לילד.

 

תודעות שונות יש גם בעניני כסף וקריירה, בבחירת תפקידים בעבודה ומקצוע.

למשל: תודעת המגיע לי, מגיע לנו כמשפחה, אנחנו ראויים וטובים מאחרים, זו תודעה אשר תאפשר לילד להביע את רצונותיו בגן, בביהת הספר ובמסגרות המשך כמו צבא ומקומות עבודה, זו אותה תודה שתאפשר למחזיק בה לקבוע מחיר ולעמוד איתן אל מול בקשות להנחות וויתורים, זו אותה תודעה שתאפשר למחזיקים בה לקבל ולמצות יותר זכויות, יש לכם מבוטחים כאלה, אתם עובדים עבורם קשה יותר, הם לא מסתפקים בתשובות שטחיות וסתמיות כמו אי אפשר, או זה לא חלק מהפוליסה, הם רוצים לראות בעיניים, מבקשים הסבר ממצה ומנומק, הם פחות פרייארים במהות שלהם, פחות מתנצלים על כל דבר.

התדר שלהם מושך אליהם אנשים חזקים שמזדהים איתם ואנשים חלשים שרוצים באופן לא מודע קירבה לעוצמה ולהגנה.

כבר  מגיל קטן הם רגילים לבקש, להביע רצון בקול רם ולקבל, עם הזמן וככל שמשכללים את התודעה הזאת הביטחון העצמי עולה, האמונה שהם ראויים ואהובים גדלה וכך גם התוצאות העיסקיות.

לעיתים, בקרב לקוחותינו, חלקם האוחזים בתודעת מגיע לי יטו לעודף ביטחון עצמי ויבחרו להיות בתת ביטוח מתוך התחושה שהם בלתי פגיעים ותמיד מסתדרים.

 

לעומתם, אנשי תודעת האני לא ראוי, אני על תנאי.

משפחות לרוב במעמד סוציואקונומי נמוך יותר, מדור לדור חוויית ההישרדות, משרתם של אדונים, מתמקצעים בריצוי, גם חברתי וגם בעיסקי.

מתנדבים ראשונים לסחוב עצים למדורה או להכין אוכל לארוע, נשארים לנקות אחרי כולם, עוזרים נונסטופ על סף הניצול לעיתים.

אלו אותם סוכנים שיכולים לעשות פולו אפ על אותו לקוח 8 פעמים, באים והולכים, אלו אותם סוכנים שחווים ביטולי פגישות ברגע האחרון, אלו שמרגישים שהם מפריעים ללקוח וגוזלים לו זמן לעומת תודעת המגיע לי שמרגישים שהלקוח צריך אותם יותר ממה שהם צריכים את הלקוח, הם מרגישים שאם לקוח לא עשה איתם עסקה הוא הפסיד ולא הם.

תודעת האני לא ראוי אף לא מאפשרת לנו לבקש לידים מלקוחות, לא מאפשרת לדרוש שכר תודעת האני לא ראוי אף לא מאפשרת לנו לבקש לידים מלקוחות, לא מאפשרת לדרוש שכר טרחה ויוצרת מחסומים רבים בדרך אל האושר והעושר.

 

אהבה עצמית:

מספרים על ההבדל בין ילד עני לילד עשיר בהקשר של ביקור אצל רופא שיניים על מנת להמחיש כיצד תודעה עוברת מדור לדור.

הילד העני: בדרך לרופא השיניים אמא מתדרכת את בנה ואומרת:

"אני מאוד מבקשת ממך, אל תפריע בטיפול, גם ככה יצאה לי הנשמה עד שמצאתי את הרופא הזה שיקבל אותנו, זה עולה המון כסף אז בבקשה אל תפריע, אני לא רוצה לשמוע ממך ציוץ מיותר, אני מבקשת שלא תעשה לי בושות, תהיה בשקט ותהיה ילד טוב".

 

הילד העשיר: בדרך לרופא השיניים אמא מתדרכת את בנה ואומרת:

"קבעתי לך תור אצל רופא שיניים, חשוב שתדע שהרופא למד הרבה שנים כדי שהוא יוכל לעזור לנו, אנחנו משלמים כסף טוב בשביל הטיפול הזה אז תרגיש נוח לשאול כל שאלה שעולה לך לראש, כל מה שמציק או כואב תגיד לרופא והוא יעשה מה שהוא יכול כדי להקל עליך, הוא כאן בשבילך, הכול יהיה בסדר"

 

אז האחד לומד שהוא ראוי והשני לומד לא להפריע,

חולפות השנים והתודעה הזאת שמורכבת מאוסף של אמונות מעכבות או מקדמות הופכת להיות מקרן למציאות חיינו.

 

אלפי סוכנים ואנשי מקצוע בתחום הביטוח והפיננסים שמרגישים לא מספיק טובים, אני לא טוב בבטלמרקטינג, אני לא טוב בפיננסים, אני לא יודע לנהל, אני לא מבין איך לגייס עובדים ועוד עשרות אמונות מעכבות שמתנגנות לנו בראש יום יום.

הקול הפנימי הביקורתי הזה עטוף הרבה פעמים בתחפושת שיקרית של התפתחות, של ביקורת עצמית שמטרתה גדילה והשתפרות אבל… על ביקורת עצמית יש תסכול, על תסכול יש עצב או כעס ובדידות, אלו מביאים איתם את הרצון לפיצוי באוכל, מוביל לעליית משקל הרבה פפעמים שהיא בעצמה גורם מתסכל, ואז פיצוי, אוכל, שינה עד מאוחר, בריחה לשעות מרובות מול הנייד או הטלויזיה וכל אחד עם הסודות והפיצויים שלו.

 

אהבה עצמית אומרת: אני לא מוכשר בטלמרקטינג, מגיע לי ללמוד ולהתאמן או מגיע לי לשכור שירותי מכירה טלפונים במיכור חוץ.

אהבה עצמית אומרת: בא לי משהו מתוק, מזל שהבאתי קופסת תמרים ופירות למשרד.

אהבה עצמית אומרת: לא בטוח שהלקוח הזה ראוי שאשרת אותו, הוא מרגיש לי קצת נצלן, חדשן או מתנשא ולא בא לי על אנרגיה כזאת…

 

כשיש אהבה עצמית, הערך העצמי עולה מיום ליום וכשהערך העצמי עולה מיום ליום אני מעיזים לבקש ולדרוש מה שמגיע לנו בלי להתנצל.

 

לסיכום:

הכינו רשימה של האנשים המקיפים אתכם ברוב שעות היום ובידקו האם הם מרימים או מורידים לכם את הערך, האם מפרגנים או ביקורתיים, האם מגדילים או מקטינים אתכם. עם מי ששווה עשו שיחת איפוס כדי לכוון אאותם לרצונכם החדש ליותר פרגון ופחות ביקורת. מי שלא מוכן לשתף פעולה וממשיך להתייחס אליכם בזלזול, בחוסר שביעות רצון אינסופי, בפרצופים ובמרמור, הוציאו אותו מהנוף האנושי שסביבכם ותראו כמה אמת נפלאה יש מעבר לביקורת והשיפוטיות, תחוו כמה כיף לחמול את עצמינו ולפרגן לעצמנו.

 

מזמין אתכם להכנס כבר עכשיו ל קהילת באלאנס לסוכני ביטוח (בפייסבוק) ולקבל שם תכנים על אהבה והערכה עצמית.

שלכם,

ארז