היום יום שלנו מורכב מאוסף שלם של אירועים ופרשנויות שגורמים לנו להגיב באופן אוטומטי למצבים. אם נתמקד בתחום העבודה והקריירה, נוכל לגלות כמה שהמושגים עומס, לחץ, שחיקה וקריסת מוחות תופסים בחיינו משקל כבד ומעיק וכמה שאנו מפרשים ומגיבים באופן דומה למצבים הללו.

מנעולים – המצוי  והשגרתי

המנעולים הינם דפוסי המחשבה הידועים, האוטומטים וההישרדותיים, מתוך הרגלים קדומים או ממודלים לחיקוי  בהוויי היומיומי שלנו. אם ניקח את חיי העבודה כדוגמא, נוכל לשמוע תלונות בקרב עובדים כמו תקליט שחוק: "אני לא יכול כבר" "אני קורס" ועד "בא לי להתפטר ממקום העבודה הזה".

גם בקרב מנהלים, נוכל לשמוע קולות דומים ובוורסיות שונות. מנהלת משאבי אנוש שמצרה על תפקידה הכפוי טובה, שכל כולו מסתכם בלהיאבק עם ההנהלה על תקציבים למען העובדים.

זהו מענה תגובתי ורגשי, שלרוב לא יביא לשיפור במוראל ובמוטיבציה של העובד או המנהלת.

האם ישנה דרך אחרת?

מפתחות – הפתרון הרצוי

אם אותו עובד שהתלונן על קשייו בעבודה, היה עושה סוויץ' חשיבתי, הוא היה מגלה שהוא בר מזל שהוא זכה בכלל במקום עבודה שמאמין בכישוריו ולא יושב מובטל בבית, היה לומד 'לחבק' את העומס וליהנות מתועלותיו המקצועיות ורואה בו הזדמנות ולא רק קושי: ההזדמנות להרחבת סמכויות ומינוף הקריירה.

בקרב מנהלת משאבי האנוש שנלחמת בהנהלה על תקציבים, הידיעה כי מאבקה למען עובדי החברה היא שליחות ממעלה ראשונה, היתה מביאה לה הרבה סיפוק ודרייב להמשיך להיאבק למען ההון האנושי היקר ביותר בארגון.
ממנעולים למפתחות הצלחה

"אני מאמין שאנשים מצויינים מייצרים תוצאות מצויינות, אנחנו גורמים לדברים לקרות!" (ארז שלו, מנכ"ל באלאנס).

עם פיתוחה של אפליקצית ה-Waze, גילינו שאנו יכולים להגיע לכל יעד בו אנו חפצים בלחיצת כפתור. יותר מזה, אם באמצע הדרך החלטנו לשנות מסלול, בלחיצה נוספת ה-Waze ייחשב לנו מסלול חדש. בדיוק כמו ה-Waze, גם אנחנו בני האדם, שצוידנו בכלים הרבה יותר משוכללים: מחשבות, רגשות, אינטואיציות ובחירות יכולים לבחור לנו מסלול למציאות בה אנו חפצים. צריך פעולה אחת פשוטה: לחבר את הכבלים בין המחשבה שבפנים למציאות שבחוץ ולהכיר בכח שיש בנו לבחור את מה שטוב לנו.

ככל שנבחר לחיינו את הדרך האופטימית, כך היא תניב לנו תוצאות הרבה יותר טובות – אישיות ועסקיות:  היום יום שלנו ייראה ורוד יותר, האפקטיביות המקצועית שלנו והיכולת להתקדם ולהתנהל בכל תחום.

ספרו לנו לאילו יעדים אתם חולמים להגיע ואנו נסייע לכם להצטייד בצרורות של מפתחות שיפתחו לכם את השערים הרצויים.