הזמן הגרוע ביותר למכור הוא כשאנשים שאננים, כשאנשים שאננים הם חשים בנוח ואם נח להם אז לא ‘כואב’ להם שום דבר ואם לא ‘כואב’ להם שום דבר אז הם לא צריכים או רוצים משהו ואז הם גם לא קונים כלום.

התקופה הטובה ביותר למכור היא, שאנשים נמצאים במצב של אכזבה/לחץ וכדומה. זאת אומרת עלינו לזהות את הנקודות ‘הכואבות’ וללחוץ עליהן, על ידי כך אנו משפיעים על הלקוח לקנות.
עסקים רבים צמחו והתרחבו דווקא בתקופות בהם הציבור חש לחצים/פחדים ואכזבות בגלל אירועים מסוימים שקרו או שיקרו.
הנה לכם דוגמה: “מחאת צדק חברתי” מכירים? ההד הציבורי או הלחץ הציבורי בחודשיים האחרונים,
גרם לרשתות השיווק הגדולות לשווק מוצרים שאינם ממותגים אך זולים בהרבה ממוצר ממותג, בכך חלה צמיחה משמעותית לאותן חברות קטנות ולא מוכרות.
התוצאה – סל קניות למשפחה ממוצעת יעמוד על 2400 ₪ בממוצע במקום 3150 ₪ בחודש.
המרוויחים הגדולים – חברות קטנות ולא ממותגות שזכו להכרה בזכות מודעות הציבור בעקבות המחאה
ובצורך לחסוך ולא לממן יותר חברות ענק.

המפסידים הגדולים – חברות ענק ממותגות ויקרות שעשקו אותנו לאורך השנים.
כמובן שאותן חברות ענק ימשיכו להרוויח, אני לא דואג להן, אך במקביל, אחרות צומחות ומרוויחות ממודעות הציבור.
אתן לכם דוגמה נוספת לצורך ההמחשה – בשנים האחרונות חלה צמיחה מטורפת בשוק הביטוח ובפרט בתחום ביטוח לכיסוי מבנים מפני רעידות אדמה. איך זה קרה? פשוט הפחידו אותנו ועשו לנו שטיפות מוח וזה פשוט עבד עלינו.
הפחידו אותנו בפרסומות ובאירועים בטלוויזיה, הפחידו אותו בעיתונות, הפחידו אותנו ברשת האינטרנט ולמעשה במילים אחרות אמרו לנו “אם לא תעשה ביטוח לדירה שלך זה כנראה יכאב לך מאוד…”
איש מכירות יקר, תמצא את הדרך לספר ללקוחותיך מה הם עלולים לפספס אם הם לא יקנו את ממך ואם אתה לא מסוגל לעשות את זה, תחפש לך מקצוע אחר!

“תחשוב על זה, אחר כך תעשה את זה ואז תרוויח מזה”